از خرید تا جستوجوی ساده؛ هوش مصنوعی وارد تمام خدمات گوگل شد
گوگل به تازگی بروزرسانیهای گستردهای در زمینه هوش مصنوعی برای سرویسهای خود از جمله جستجو و لنز اعلام کرده است. با بروزرسانی جدید، چه دوست داشته باشید یا نه، برای استفاده از اکثر خدمات گوگل با AI سروکار خواهید داشت.
بروزرسانیهای گسترده گوگل در جستجو و لنز با هوش مصنوعی
گوگل به تازگی اعلام کرده است که بروزرسانیهای عظیمی در زمینه هوش مصنوعی برای سرویسهای جستجو و لنز منتشر کرده است. اکنون جستجوی گوگل با استفاده از AI به کاربران کمک میکند سریعتر به نتایج دلخواه خود برسند. این بروزرسانی ابتدا در آمریکا آغاز خواهد شد.
نمایش تبلیغات به هوش مصنوعی هم رسید
گوگل همچنین از طراحی جدیدی برای بخش AI Overviews یا نمای کلی با استفاده از هوش مصنوعی رونمایی کرده است که لینکها را به توضیحات اضافه میکند تا دسترسی به وبسایتهای مورد نظر برای کاربران آسانتر شود. علاوه بر این، گوگل تبلیغات را در نتایج جستجوی هوش مصنوعی و لنز خود ترکیب کرده است. این به معنای آن است که کاربران علاوه بر خلاصهها و لینکها، پیشنهادهای محصول مرتبط با درخواستهای خود را نیز دریافت خواهند کرد.
امکان جستوجوی صوتی و ویدئویی در لنز
لنز گوگل نیز بروزرسانیهای گستردهای دریافت کرده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به قابلیت جستجوی صوتی و ویدئویی اشاره کرد. این قابلیت به کاربران امکان میدهد از ویدئوها و صداها برای جستجو استفاده کنند. کاربران میتوانند ویدئوها را به لنز آپلود کرده و از هوش مصنوعی سوالاتی درباره محتوای آن بپرسند. برای مثال، میتوان یک ویدئو از ماهیها در آکواریوم آپلود کرد و پرسید: «چرا این ماهیها با هم شنا میکنند؟».
گوگل قابلیت جستجوی صوتی خود را نیز ارتقا داده است و اکنون کاربران میتوانند با لنز به شکلی مشابه با «حالت صدای پیشرفته ChatGPT» و «Gemini Live» مکالمه کنند.
امکان خرید در لنز
علاوه بر قابلیتهای جستجوی صوتی و ویدئویی، گوگل قابلیت خرید جدیدی را نیز به لنز اضافه کرده است. کاربران اکنون میتوانند از محصولات فروشگاهها عکس بگیرند و اطلاعات کلیدی در مورد محصول و فروشندگان آن دریافت کنند. این بروزرسانیها هم اکنون به طور جهانی در اپلیکیشن گوگل برای سیستمهای اندروید و iOS در دسترس است.
فعال شدن قابلیت Circle to Search برای تعداد بیشتری از کاربران
قابلیت «Circle to Search» که پیش از این تنها در برخی گوشیهای پرچمدار مجهز به قابلیتهای هوش مصنوعی در دسترس بود، از این پس در اختیار بیش از 150 میلیون دستگاه اندرویدی قرار خواهد گرفت. این قابلیت اکنون دیگر فقط به تصاویر محدود نمیشود و کاربران میتوانند از آن برای پیدا کردن آهنگها و سایر صداهایی که در هنگام وبگردی با آن روبهرو میشوند، استفاده کنند.
آینده جستجوی گوگل با هوش مصنوعی
با این بروزرسانی، گوگل مسیر جدیدی را برای جستجو و لنز نشان میدهد که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. واضح است که هوش مصنوعی از این پس یکی از ارکان اصلی جستجو در اینترنت خواهد بود و کاربران باید با این تغییرات سازگار شوند.
منبع: شهر سخت افزار